Monday 23 September 2013

jodoh tu rahsia allah

bila berbicara pasal jodoh...mmm susah nak ckap..terlalu subjektif tuk memperbincangkan sal jodoh ni...tetiba rasa nak bercoleteh sal ni...jodoh...umur dah makin meningkat..soklan lak bertubi tubi keluar..bila nak kawen bila kawen...choii soklan yg membosankan..kadang2 malas nak jawab..hello my mum tak penah tanye taw sal ni..korang xyah la nak sebok sebok...aku yakin jodoh tu ada cuma lambat ngan cepat je...ada yg cepat ada yg lama..so masing2 dah ditentukan oleh allah swt...

aku terdetik nak copy ayat dr sorg blogger ni...

" Orang yg kita cari sebenarnya berada dekat dengan kita.
Percaya atau tidak, sebenarnya jodoh yg anda cari berada bedekatan dengan anda. Anda mungkin tak nampak sekarang, tapi mana tau satu hari nanti anda akan bertemu dengan seseorang yg sangat dekat dengan anda. Bahkan anda akan jatuh cinta dengan seseorang yg anda kenal suatu masa dahulu. Tak sangka kan? Kuasa Allah ini besar. Kita cari jodoh jauh-jauh, rupanya dia berada dekat dengan kita.
 
Entah-entah jodoh kita adalah seseorang yg telah lama cintakan kita dalam diam. Atau jodoh anda adalah daripada kenalan anda suatu masa dahulu. Jadi jangan menekan sangat soal jodoh. Mungkin ada di antara anda yg sudah bersedia untuk menikah tetapi masih belum bertemu jodoh. Usah risau, pedulikan apa orang kata, yg penting jodoh untuk anda tetap juga sampai nanti."



tapi bak kata org klu kita dah syangkan someone mesti susahkan nak lupakan dia...hadoii tu yg terjadi kat diri ni..bila sayang dah tersemat susah nak lupakan ambik masa nak lupakan..tp bila nak lupa..muncul kembali dalam kehidupan seharian..adakah ini dinamakan jodoh??? mmmm tak pasti la terlalu jauh tuk berbicara soal hati dan perasaan...cukup la persahabatan ngn terjalin ini daripada kehilangan sebuah persahabatan gara-gara terlalu mengejar cinta yg belum pasti....

aku terlalu banyak mendengar kisah-kisah cinta sahabatku..ada yg kisahnya ke jinjang pelamin ada jgk kisah berhenti dipertengah jalan..terlalu banyak versi yg berbeza...sume tu aku jalan panduan dan pengajaran wlpun aku sendiri ada pengalaman ditinggal kekasih dipertengahan jalan...mmg sakit hati itu smpai aku berhati-hati memilih teman istimewa...sampai skrg lum ketemu inshan yg benar-benar menerima aku seadanya...klu ada pun yg menerima ku seadanya jejaka itu belum muncul atau masih berteka teki...dlm sal jodoh ni aku tak menetapkan target bila nak kawen..klu ada ada la..kikiki tp ada 3years b4 3series...teruskan pencarian..amin..

insha allah klu ada jodoh tak kemana...



 

No comments:

Post a Comment