Tuesday, 8 January 2013

first trip 2013

sejak2 awal tahun ni sgt bz ngn keje...tp ada masa jgk tuk aku mencuri masa yg bz tu ngn luangkan masa bercuti...yahooooo hilangkan stress yg da dlm otak ni...

so next trip ke cameroon highland...rancang pun last minit ngn kawan2 coz dua org yg jauh di ganu n pahang trun kl migu lepas so ktrg rancangla perjalanan yg jauh sikit..muncul la idea yg sgt bernas nk p cameron ni..booking hotel pun murah je semalam rm 138 tuk 5orang...bilik kecil tp so far ok la...air sgt sejuk. rasa mandi dalam ais tu..ala ala dok kat Eskimo taw..tp rasanya eskimo lg sejuk kot..wakkakaka

so ktrg smpai kat sana dlm kul 2..check in hotel then jejalan2 kat sekitar brinchang dulu..so ktrg lalu dr tapah..hotel pun kat brinchang...( hotel Chua Gin) so agak2 nk taw p en google sendiri ok...

so bila rancang last minit tentatif pun last minit jgk la...sume farm strawberi ktrg redah kononnya nk petik sendiri tp hampa..sume buah xda...haha myb disebbkan cuti sekolah ari tu langsung tak tinggal kat ktrg taw...so sad...tp xpela xda rezeki...

ktrg p tgk cactus siap beli lg taw...hahaa sorang satu...so kita tgk sapa yg mampu jaga cactus tu smpai besaq...tp aku rasa cactus aku tak bertahan lama..dah tiga hari dia dok dalam paper yg bungkus lg..wakakka kejam btl aku ni...

mlamnya ktrg p pasar malam brinchang...jalan kaki je dr hotel dekat sangat...shoping strawberry, bantal n gift...xda pe yg menarik sgt pun cam psar malam kat bangi je cuma sana byk strawberry la...hahha so malam tu tdo ngn lenanya...

paginya bila dah check in..ktrg OPah Strawberi Farm p makan eskrem ....hahha pas2 p mardi then p ladang teh...gambar sampai lebam dan pulang ke kl..coz isnin aku dah keje...

so xda pe kot nk citer lg....meh kita tgk gmbo lak....
yummy eskrem sedapnya

gila kuaasa sume


napa la teh ni dok tmpt2 sejuk


hampa xdpt petik

cactus


disebalik rimbunan teh
gegurl date



2 comments: