Monday 30 May 2011

warna warni Kehidupan

rasanya 2 3 hari temperature hott semakin tinggi ada je benda yang tak kena...ada je yang nak buat diriku ni marah..nak kata simpt0m datang bulan dah bis rasanya...huhuhu ish klu marah abis la nampak muka berkedut2 nti....sebenarnya xmo mara-mara ni..nak c00L je nak senYUm je...cam lagu senyum tak perlu kataa apa apa..tapi bila dah sampai satu tahapp kemarahan dah smpaii satu tahapp mmg den xdpt nak tahan lagi la..abis la kena marah ngn diriku..huhuhu...

byk kes ketidakpuasan hati ni...2 ari lepas ada orng call mara-marah coz curi line dia..ingat aku ni bdoh sgt ke nak curi line ko..xda masa aku nak wat byk keje len yg aku len dari curi len  ko...abis tiga empat no yang tak dikenali call...aku rasa sume yg call ni orng kedah..siapp cakap utara la. first akak ni mula-mula ckap elok je pas2 maki hamun...xpe aku leh sabaq lagi..pas2 pakcik ni lak ckap ngn aku sal benda yang sama..time ni aku kat pasar malam after balik keje..mmg satu pasar malam tue leh dgr pe yang aku ckapp siap orng len pandang g..tapi aku peduli pe ada aku kesahh sume tue..coz aku dituduh benda yang aku tak buat..mmg aku dah tak rescept la pakcik tue dah. mula tue aku ckap la baek2 ngn dia coz aku hormat dia as dah tua..tapi bila dia dah tuduh aku pe lagi hangin la satu badan..aku ckapp pakcik tgk no yang dicuri line tue mmg dekat ngn no saya tapi cuba tgk no depan sama atau tak .pas2 baru dia ckap no xsama ..pala otak dia berjambull aku dah ckapp aku tak wat tapi xcaya ..mmg xpasal kena ngn aku la...pas2 dia minta maaf  n aku pun minta maaf coz berkasar bahasa ngn dia..so settle kat situ..

so bila dah smpaii umah dok sedap2 makan sambil tgk aF  akak ni lak call ( aku siap save no dorng tue Orng giLA ) menyusahkan orng je..sengall toLL....aku ckap nak pe la lagi...so xpe la aku jawab pastue dia terangkan bukan salah aku..maaf la sian kat adik..mmg pun aku lak yg kena..sebenarnya yang curi len tue anak pakcik sengall tue coz no dia lebey kurang ngn aku cuma beza no depan je..alih-alih anak pakcik tue mengaku..anak pakcik sengall tue baru umoo 12 tahun..kecik-kecik dah pndai mencuri klu besaq nti xtahuu la pe nak jadi..bapak dia pun main serbu je padahal cek la betul-betol menyusahkan orng je..sian kat akak tue coz line dia yang dicurii n terpaksa bayarr bil lambung-lambung. end of stroy kes ni settle dah pakcik tue dah bayarr kat akak tue...so aku pun dah bebass dr segala tuduhan..


so dah ketidakpuasan hati ni tak berhenti kat situ je...ada lagi kess len..fine benda ni dah lama dok simpan tapi aku sabaqq ye coz malass nak carii umah len...so aku ngn Lia masing-masing luahkan perasaan berdua je..aku bebel kat lia, lia bebel kat aku..mula-mula ok la.masing-masing bz ngn keje so xda masa nk kemass umah tue ktrng tak heran sgt .coz bila cuti leh kemas umah.so umah tue nmpk la bersih sikit yang xleh tahan bila kat sinki xreti nak masuk..dah makan + cuci pinggan or kuali bsuh la sink tu ni tak biaq berminyakk + bersamball sume....so lama-lama sink tue tersumbat la..satu keje lak aku + lia nak cucii n buang kotoran tue..padahall ktrng xwat coz stiap kali ktrng masak kitrng akan pastikan dapur tue akan bersih wlapun xda la kerjinan sgt tapi umah kita kena la wat bersih2 kang klu orng len datang umah xda la malu sgt..kang orng cakap anak dara pemaLAs...so xpela aku ngn lia ni sabaqq je..walaupun dlam hati mmg meronta-ronta dok sumpah seranah..huhuhuh
 


pagi tadi masa nak p keje bila jerit kat dapur ckap sink penuhh ngn habuk teh. warghhhh rasanya time tue cam nak jerit-jerit je dah la baru bangun tdo tgk-tgk ada kes camtu...bodoh + sengalll la..tersumbat lagi la sink tue...xda otakk n xleh nak pK ke???????tapis la habuk teh tue n buang dalam plastik sampah..menyusahkan orng..tarak guna punye Olang...nak sound rasa xsdap hati lak so makan hati la aku ngn lia hari-hari...letih rasanya ktrng pun byk gak keje nak wat...len la klu jadi suri rumah sepenuh tangga..hahhahahahhahaa.....so nak cr umah len xda kerajinan lak rasa nk pindah barang la etc g...memerlukan masa tuk mencari...klu dpt umah len mmg cau ar.....

ni kes len lak...bukan sall aku tapi sal orng len yang membuatkan Lia tidakpuas hati ..so bila lia xpuashati aku pun tahu la coz lia akan ngadu kat aku..sakit hati gak bila dgr..seb baekk bukan ngn aku klu tak mmg mampus dak tue aku kerjakan...hahahhaa sabaq-sabaq anak orng..so xpela sal dak ni dah besaqq klu kawen pun dah beranak pinakk tapi tak reti nak pikiaq...so abaikan la orng camni...

 sume ni lumrah kehidupan yang harus aku lalui samada suka atau tak suka cari camner nak handle kes-kes camni....benda kecik camni leh diharunggi ngn tabahnya..xyah dok pikir sall depa ni pk sal aku lagi bagus byk g benda yg aku leh wat...hehhee....



so senyUM la selaLu......;-))







No comments:

Post a Comment